Linas liv i limbo

Alla inlägg den 21 november 2011

Av Lina - 21 november 2011 23:13

Om lite drygt en vecka ska vi tillbaka till sjukhuset för att väga Signe och prata med doktorn om att ta bort knappen. (Kan vi inte göra tvärtom istället? Väga doktorn och prata med Signe om knappen. Det skulle kännas bättre.)


Jag har absolut ingen aning om vad vågen eller läkaren kommer att säga. Det går bättre med ätandet sedan några dagar tillbaka. Lilla S är ingen storätare, verkligen inte, men hon äter okej och dricker bra. Hur mycket energi hennes kropp lyckas suga i sig är öppet för gissningar. Det jag vet är att det i alla fall är tillräckligt för att orka ge sig på att klättra i trappan ungefär trehundrafyrtioåtta gånger per dag, riva ut tonvis med saker på golvet, gå en halv maraton med lära-gå-vagnen och hålla sig vaken till långt efter åtta på kvällen. Vad kan då finnas över till vikt- och längökning? Ingen aning.


Just nu är jag inne i en ganska behaglig, men förmodligen snart övergående, fas där jag inte orkar oroa mig mer. ”De e bar å åk”, som Stenmark sa.

Skapa flashcards