Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Ge oss idag det bröd vi behöver

Av Lina - 17 november 2011 00:05

Idag har det enligt makens rapporter gått lite bättre. Jag märkte av en förändring redan imorse när jag och lilla S mornade oss vid köksbordet en stund innan jag åkte till jobbet. Jag gav henne en bit bröd, något hon inte velat äta på flera veckor, och hon åt en bit. Ett litet steg för mänskligheten… Hon äter fortfarande inte som hon gjort innan, men är heller inte lika orubbligt ointresserad som hon varit de senaste dagarna. Hoppas, hoppas, hoppas att det vänt nu.


Tack för alla kommentarer och meddelanden, alla påminnelser om att det inte är onormalt eller sjukt varje gång ett litet barn väljer att äta mindre. Även om ingen, ingen är som Signe så styrker det ändå att höra om att det i alla fall finns andra som är lika envetna och som klarar sig bra ändå.


Imorse åt Signe en fjärdedels polarkaka. Nu hoppas vi på att hon ökar upp till en halv inom kort.

 
 
Ingen bild

Jenny M

21 november 2011 21:49

Hej. Hittade din blogg idag och har läst delar av den. Vad bra du skriver och jag förstår dig och känner igen mig i en hel del. Min dotter är snart 18 månader och väger knappt 7 kg. Undrar ibland om hon är sveriges minsta 18 månader och ibland känner man sig så ensam med ett litet barn. Hon har ännu inte knapp men det har diskuterats mycket och hon lever mest på näringsdrycker och lite plockmat :-(... Ska läsa vidare på din blogg nu :-). Kämpa på och njut av att lilla Signe är så pigg och mår så bra som hon faktist verkar göra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards