Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 15 november 2011

Exorcist sökes

Av Lina - 15 november 2011 22:36

Finns det någon där ute med övernaturliga förmågor som kan komma hit och fördriva den outtröttliga Vad-var-det-vi-sa-demonen som härskar här hemma? Han suger upp allt syre i huset, äter skratt och bajsar oro i vartenda hörn. Det är självklart ett oacceptabelt beteende och vi är mycket angelägna om att bli av med honom. Tips emottaget tacksamt.


Signe äter dåligt. Hon äter kasst. Hon äter för lite. Hon äter inte tillräckligt. Det har pågått i några dagar nu och jag kan inte förklara hur frustrerande det är. Varje materbjudande som ratas känns som ett oöverstigligt misslyckande och vi vänder ut och in på oss själva för att hitta något, vad som helst, som hon kan tänkas gilla.


Hon har inte slutat äta helt, äter en del pasta, lite nötkräm och annat plock, dricker bra, är pigg och glad men får absolut inte i sig tillräckligt för att kunna gå upp i vikt. För ett annat barn hade det inte varit någon big deal. Barn äter mindre i perioder och har i regel marginaler för att klara det. Det har inte Signe. Hon måste, måste, måste upp i vikt. Hon måste äta och växa annars får demonen som hänger över oss rätt. Annars får sjukhuset rätt. ”Vad var det vi sa? Vi har sett det förut, hur barn slutar äta och måste börja sondmatas igen. Vilken tur att vi inte tagit bort knappen! Nu måste ni börja sondmata igen och lyssna på vad vi säger.”

 

Usch. Nu orkar jag inte skriva mer. Ovannämnda demon har sugit musten ur mig hela dagen, både hemma och på jobbet och nu måste jag sova lite innan det är dags för en ny jobbdag. (Tack och lov för jobbet.) I natt drömde jag att jag satt i en båt som tog in vatten och höll på att sjunka. Den borde väl finnas med i ”Drömtydning för nybörjare.”


 
 
Åsa

Åsa

16 november 2011 06:25

Vi har haft ett par perioder då Adina ätit sämre och det tär på krafterna - mer än något annat. Då har vi tagit ett steg tillbaka och låtit henne äta vad hon vill, när hon vill och inte göra en så stor grej av det. När Adina började äta sämre började vi truga, förhanlda osv precis så som man inte ska göra, men då vi tänkte tillbaka på de råd vi fick från Graz fixade det sig självt. Skriv till Graz och få lite peppning - det hjälper också! Styrkekramar, Åsa

http://thegrazjourney.wordpress.com

 
Ingen bild

Lisa

16 november 2011 18:30

Nu tar jag en våtservett och torkar upp allt det där orosbajset som kletar i hörnen och häller ut vattnet ur den sjunkade båten!!! Förstår att det såklart inte är så enkelt...men det är ju som du skriver så för alla barn, att de äter dåligt i perioder. Stora som små. Men det är allmäntillståndet som måste styra orosmolnen, och i erat fall styra undan molnen eftersom som S verkar vara ett riktigt energiknippe! Kollade just vad mina små vägde vid 14mån, ca 9000gr. Storebror däremot vägde betydligt mer och var en sån där stadig ettåring som du beskriver, som man inte kan knäppa byxorna på. De är fortfarande olika, som 7-åring är han kraftigt bygd och bredaxlad och 4-åringarna är taniga och smala (så att byxorna istället inte sitter uppe). Som du redan har fått exempel på i andra kommentarer kan jag räkna upp flera barn som har vägt runt 8 kg i 1-årsåldern, som inte har varit för tidigt födda. Alla barn är olika och jag önskar av hela mitt hjärta att ni ska få slippa all oro om att någon i framtiden kommer att säga "vad var det vi sa" till er. Det är ni som kommer att få säga det till sjukvården istället!!! Pepp pepp!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards