Linas liv i limbo

Alla inlägg den 15 november 2011

Av Lina - 15 november 2011 22:36

Finns det någon där ute med övernaturliga förmågor som kan komma hit och fördriva den outtröttliga Vad-var-det-vi-sa-demonen som härskar här hemma? Han suger upp allt syre i huset, äter skratt och bajsar oro i vartenda hörn. Det är självklart ett oacceptabelt beteende och vi är mycket angelägna om att bli av med honom. Tips emottaget tacksamt.


Signe äter dåligt. Hon äter kasst. Hon äter för lite. Hon äter inte tillräckligt. Det har pågått i några dagar nu och jag kan inte förklara hur frustrerande det är. Varje materbjudande som ratas känns som ett oöverstigligt misslyckande och vi vänder ut och in på oss själva för att hitta något, vad som helst, som hon kan tänkas gilla.


Hon har inte slutat äta helt, äter en del pasta, lite nötkräm och annat plock, dricker bra, är pigg och glad men får absolut inte i sig tillräckligt för att kunna gå upp i vikt. För ett annat barn hade det inte varit någon big deal. Barn äter mindre i perioder och har i regel marginaler för att klara det. Det har inte Signe. Hon måste, måste, måste upp i vikt. Hon måste äta och växa annars får demonen som hänger över oss rätt. Annars får sjukhuset rätt. ”Vad var det vi sa? Vi har sett det förut, hur barn slutar äta och måste börja sondmatas igen. Vilken tur att vi inte tagit bort knappen! Nu måste ni börja sondmata igen och lyssna på vad vi säger.”

 

Usch. Nu orkar jag inte skriva mer. Ovannämnda demon har sugit musten ur mig hela dagen, både hemma och på jobbet och nu måste jag sova lite innan det är dags för en ny jobbdag. (Tack och lov för jobbet.) I natt drömde jag att jag satt i en båt som tog in vatten och höll på att sjunka. Den borde väl finnas med i ”Drömtydning för nybörjare.”


Skapa flashcards