Linas liv i limbo

Alla inlägg den 8 november 2011

Av Lina - 8 november 2011 22:00

Imorgon ska vi till sjukhuset och väga Signe igen. Jag har ett tyck över bröstet, det vanliga trycket som alltid kommer när vi ska dit. Usch!


Sedan vi var där sist har jag kontrollvägt vårt lilla troll tre gånger på BVC och hon har gått upp redigt varje gång. Förra veckan var hon uppe på 8285 friska fina gram vilket är 235 gram mer än vid sjukhusbesöket den 13 oktober. Om vi ska prata om kurvor, som ju sjukvården så gärna gör, så ligger hon nu på -1 på längden och -2 på vikten. Helt godkänt om ni frågar mig…


Siffror, siffror, vi håller fast vid siffror och jag blir så trött på det. Jag tycker att vi ska hålla fast vid Signe istället. Friska, fina, glada, envetna, outtröttliga Signe. Jag har faktiskt bestämt mig för det, att det får räcka med ledsamhet och orolighet. Nu ska jag bli glad igen. Så är det bara.


(Säger jag nu i alla fall. Om ni frågar mig imorgon, när sköterskan och vågen fått säga sitt, så kanske det låter annorlunda.)

Skapa flashcards