Linas liv i limbo

Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Lina - 17 maj 2011 22:44

TACK TACK TACK TACK TACK för alla fina kommentarer, både här och på Facebook. Det är fantastiskt egentligen, jag kan utan att ljuga säga att jag har läsare över hela Sverige. Lite mallig blir jag allt. Som referens kan jag berätta att gårdagens inlägg fått fler kommentarer än Blondinbellas dito samma dag. ”Nu drar Angelica och jag till Gerdas på Norrmälarstrand. Restaurangen har premiär-öppning ikväll och de är Bindefeld som arrangerar. Förra året var superlyckat!”

 

Det är stort.


Det kändes faktiskt gott idag, när den eviga matkampen ett tag kändes lite för tung, att läsa lite av allt det fina ni skrivit. Skriv gärna igen…


Jag tar fram grötpaketet och läser att det ska innehålla 16-24 portioner. Tänker ”Snarare 160-240 portioner”, blandar en portion i en värmeljuskopp och går till det lilla trollet för att truga lite mer. MEN idag hände något fantastiskt…


Jag har trugat en del med smoothies från Ellas Kitchen (det blir lite ofrivillig reklam här). De kommer förpackade i små påsar med en liten pip på så att barnet kan hålla i påsen, stoppa pipen i munnen och själv trycka ut den smaskiga smeten. Signe har gillat smaken, det har jag märkt, men vill som bekant inte ta något i munnen. Vid ett av de fyra matpassen idag satt vi länge med den fina, gula matförpackningen som är så skojig att leka med. Hon petade med sitt finger i hålet där smoothien kommer ut, klämde och kände och så böjde jag mig fram och smakade lite. Döm om min förvåning när den lilla ungen plötsligt förde pipen till munnen helt på eget bevåg! Jag klämde ut lite puré, hon smaskade, ulkade och kräktes. ”Neeeeej, nu kommer hon aldrig att vilja ha det här igen” tänkte jag. Men ingen kan räkna ut något när det gäller Signe, hon är sin egen multiplikationstabell. Hon kräktes klart och tog sedan en skvätt smoothie till. Fina skitunge!


Tyvärr fick vi ingen repris på den lyckade föreställningen när pappan i huset kommit hem. Nej, den stackaren fick bara en envetet ihopknipen mun och vispande armar som fick gröten att flyga åt alla håll. Ja, ja…

Skapa flashcards