Linas liv i limbo

Alla inlägg den 31 mars 2011

Av Lina - 31 mars 2011 23:11

Det blev en natt till i obeskrivligt obekväm sjukhussäng. Nu är vi hemma på permis i alla fall, men jag tror och hoppas att vi förblir på lagom avstånd från sjukhuset. Vi vet fortfarande inte vad det är för fel på vår lilla griskulting men febern håller sig i schack så vi provar att vara hemma.


I natt planerar jag att sova, sova, sova och sova. Jag har informerat Signe om mina planer och hon verkade inte oäven på något sätt så det ska nog gå bra.


Som jag befarade satt det en fet p-bot på rutan när jag kom ut till bilen. När vi kom till akuten i tisdags kväll var klockan efter sex och då är det fri parkering. Efter det har jag inte fått för mig att gå ut, trots att tanken slagit mig ett par gånger. P-vakten stod just och skrev en ny bot till bilen mittemot så jag gick fram till honom och förklarade situationen. Han menade att det var torsdag idag och att jag på den långa tiden borde haft möjlighet att gå ut och lägga en lapp i rutan. Jag menade att vi varit isolerade utanför avdelningen och att jag därför inte kunnat komma ifrån. Han menade att någon borde ha kunnat hjälpa mig. Jag menade att jag varit ensam. Han menade…


Där någonstans brast det för mig och jag bara pekade på lilla Signe i sin vagn, sa ”hon är sjuk” och började gråta. P-vakten gick till bilen, rev boten och önskade mig en trevlig dag.

Skapa flashcards