Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

Sitt fint

Av Lina - 27 mars 2011 09:49

 


Sjukgymnasten föreslog en Bumbostol för att Signe ska få komma mer upprätt och träna sittmuskulaturen. Hon verkar gilla den men kräks oftare i den än i sin babysitter. Vi får försöka ha is i magen och låta henne kräkas, det är ju för ett gott syfte – hennes utveckling.


Napparna på det lilla bordet är förresten inget hon suger på utan har lagts dit som leksaker av hennes hoppfulla mamma. Vem vet, får hon leka och plocka med dem så kanske hon en dag får för sig att stoppa dem i munnen. (Sedan finns det naturligtvis en ekonomisk aspekt i det hela också - har jag nu köpt nappar för flera hundra i alla tänkbara modeller så kan väl ungen i alla fall leka med dem.)


 
 
Karin

Karin

27 mars 2011 10:50

Bumbon är så bra! De hänger med mer och kommer upp och kan se på ett annat sätt. När vi åt, satt Gustaf i Bumbon på en stol för att komma i bordshöjd. Även om han inte åt då, så fick man ändå lite känsla av att "alla är vid bordet".

Trodde inte sjukgymnaster lovordade några former av "sitthjälper" med argument som att "de sitter när de kan" osv. Toppen att ni har fått tipset tycker jag!

Efter ett tag blev Gustafs lår så tjocka så han fick nästan blodflödet, så vi slutade med den...nu ligger den på blocket för försäljning, en vecka utan att någon nappat :(

Ha en härlig söndag!

/karin

http://handins.blogspot.com

Lina

27 mars 2011 14:00

Ha! Du skulle ha sålt den till oss. Jag ringde på ett par annonser men de var redan sålda och till sist orkade jag inte jobba mig utan åkte och köpte en ny. Hoppas att jag kan sälja den i min tur... :-)

 
Ingen bild

Jenny

27 mars 2011 15:26

Men så galet gullig hon är! Vill tipsa om en blogg, den handlar om en liten tjej som heter Frida, hon kräks också en hel del och matas med sond. Kanske läser du redan den bloggen, om inte så håll till godo!

http://fridafilur.blogspot.com/

 
Ingen bild

Therese

27 mars 2011 15:44

Vilket superfint kort!!!! Hoppas att stolen hälper så att hon blir stadigare oxå.

Kram Therese

 
Pulchella

Pulchella

27 mars 2011 21:28

Hoppas att matproblemen löser sig efterhand! Känner du till den här bloggen http://mirakeltvillingar.wordpress.com där ena tvillingen har problem med ätandet.

http://www.pulchella.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards