Linas liv i limbo

Alla inlägg den 22 november 2010

Av Lina - 22 november 2010 23:51

Operationen gick bra. Knappen är på plats.


På neonatalavdelningen på vårt hemsjukhus hade de visst varit jublande glada när de fick veta att vi fick tid för ingreppet så snabbt. Väntetiden är normalt flera månader, men vi fick komma in som något slags akutfall och ta en återbudstid. Själv vet jag inte riktigt vad jag ska känna. Glädje känns fel. Lättnad? Nej, för ingenting har blivit bättre. Det har bara blivit annorlunda. Slangen sitter i magen istället för i näsan. Matvägran är densamma, men kräkningarna har faktiskt blivit något mindre frekventa. Det är ju bra. Då slipper jag oroa mig så mycket för att hon inte ska få i sig tillräckligt med mat. Istället oroar jag mig över att hon ska ha ont. Såret vätskar lite och vi försöker parera obehag med Alvedon var sjätte timme, men ibland vet jag inte om det är tillräckligt.


Jag är så trött på det här nu, men det behöver jag kanske inte säga.

Skapa flashcards