Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

All I want for Christmas

Av Lina - 28 oktober 2010 14:56

De säger att julen närmar sig med stormsteg. På julafton är Signe sex månader och en dag. Förhoppningsvis väger hon över fyra kilo.


Okej tomten. Jag önskar mig, förutom att Signe ska börja äta, följande:


-       Att hon den där RUT ska komma hem till mig och städa hela huset, tvätta alla fönster och fixa trädgården för vintern. Ja, hon kan så klart ta tvätten också när hon ändå håller på.

-       Att han den där med stor ROT ska komma hem till mig och bygga ett garage med förråd för halva priset. Han kan även få ta med sig sina vänner trädgårdsarkitekten och parkanläggaren och fixa färdigt runt huset.

-       Att en busslast, eller i alla fall en välfylld minibuss eller mindre SUV med vänner ska sladda upp på gårdsplanen, ta med mig till någon slags spaanläggning, packa in mig i alger och lera, fylla mig med gott vin och vällagad mat och skratta med mig till tårarna rinner och magen kniper.

-       Att någon ska knacka på dörren och leverera med check som är stor som en ladugårdsvägg och värd flera hundra tusen.

-       En barnfri weekend i Paris eller Rom eller Bengtsfors eller var som helst tillsammans med Fredric, där vi kan få ha roligt, prata om något annat än logistik och vara lite goda och glada med varandra.

-       Att en personlig tränare kostnadsfritt ska ta sig an mig och med piska, morot, hot och förmaning, vad som nu krävs, få ordning på min fysik. Gratis träningskort bör så klart ingå.

-       Fyra till fem timmar extra per dygn.

-       En ökad förbränning med ungefär trehundra procent så att jag kan få i mig all choklad och annat sött som krävs för tröst, utan att gå upp mer i vikt.

-       Att Alvins år som treåring ska gå i repris, eftersom jag verkar ha missat större delen av det. Fast då så klart utan alla sjukhusscener.

-       Att bli glad igen.



Jag tror att det räcker. Tack på förhand. Och du, ditt skägg är jäääääkligt sexigt, bara så du vet, och det andra kanske kallar rondör, eller rent av gubbmage, kallar jag för pondus.

 
 
Ingen bild

fröken f

28 oktober 2010 18:35

emellanåt så kan man inte låta bli att le och småskratta för sig själv. du skriver som en riktig författare och det du skriver borde verkligen bli utgivet. hoppas att lite av det du önskar går i uppfyllelse om än i lite mindre omfattning kanske.

stor kram Fröken F

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Skapa flashcards