Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

Upp upp upp med de blå!

Av Lina - 14 oktober 2010 12:34

Igår vägde vi den lilla kroppen igen och det var minst sagt muntert ska jag säga. Signe, som den senaste tiden bara gått upp i genomsnitt femtio gram per vecka, smackade nu till med sextiofem gram på ett dygn! Jag stod nästan och skuttade av glädje vid vågen. Det var underbar. Efter vägningen fick jag matat henne ännu en gång och lyckades med viss möda få i henne ett fullt mål igen. Det tar tid, det är trixigt och kräver full fingertoppskänsla för att hon inte ska somna/ge upp/kräkas, men det går till slut.


Nöjd och glad kunde jag så gå till mitt rum och SOVA. Jag hade varit hemma en sväng på dagen för att hämta kläder, mat och annat behövligt och då passat på att även packa ner en riktig kudde och ett täcke. Upp med dem i sängen. Dessutom rev jag loss madrassen från extrasängen, lade den på min säng och parkerade mig sedan, likt prinsessan på ärten i en mjuk och skön bädd och slocknade som ett ljus. Vi hoppade över amningen helt under natten, de blå änglarna matade och jag sov och sov och sov. Idag känner jag mig som en ny människa och blev faktiskt uppriktigt glad när läkaren sa att han ville ha kvar oss i minst ett dygn till. Lite mer av en sådan här tillvaro och jag är back in buisness igen och kan åka hem och skapa en dräglig tillvaro för min familj. Det blir bra det…

 
 
Ingen bild

Ida

14 oktober 2010 13:17

Härligt Lina! Grattis Signe!

Tänk så mycket många tar för givet som verkligen borde firas med tårta och champange.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards