Linas liv i limbo

Alla inlägg den 3 september 2010

Av Lina - 3 september 2010 12:00

Det känns som om jag är tre år och ska på cirkus imorgon Eller som att jag är sju och det är dan’ före dopparedan’. Eller att jag fyller fem år om bara en natt.


Nervpirret är barnsligt men verkligt.


Jag har just varit och hyrt en liten bilbarnstol här på sjukhuset. Jag har även stått böjd in i bilen med ändan i vädret utanför bildörren för att försöka montera fast basenheten som ska sitta på sätet. (Bilens säte då, inte mitt.) Imorgon får vi åka hem i några timmar. Med viss tvekan gav doktorn efter för min vädjan om att få ta med Signe trots att hon fortfarande är i stort behov av att sondmatas. Jag bedyrade att vi skulle fixa allt sådant på egen hand där hemma och att det bara gällde två eller tre måltider som vi skulle vara borta från sjukhuset. Hon måste ha hört desperationen i min röst för efter att ha rådslagit med ytterligare en läkare sa hon ja. Självklart med en mängd förmaningar och ett tydligt budskap om att detta var en engångsföreteelse och en massa annat som jag ärligt talat inte lyssnade så noga på. Jag vet att vi kommer att fixa det och jag vet att det kommer att kännas underbart.


Underbart att bara få vara på ett ställe med både kropp och själ. Att få känna sig hel. Inget dåligt samvete. Ingen känsla av att jag egentligen borde vara någon annanstans. Om så bara för några timmar…

Skapa flashcards