Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2010

Timeout

Av Lina - 21 augusti 2010 22:44

Jag åkte hem från sjukhuset igår kväll och idag har jag varit på nöjespark med Alvin. Snacka om miljöombyte och snacka om att det var nödvändigt!


Iklädd fullt regnställ i kön till bergochdalbanan, med en förväntansfull treåring bredvid mig vinner inte tröttheten och jag känner mig nästan som vanligt. Melankolin har med andra ord inte helt tagit greppet om mig. Än är jag Lina, bara Lina, som kan vara glad och nöjd och en bra mamma och en trevlig person att vara med och som kan se det komiska i saker och ting. Som till exempel när jag var tvungen att pumpa. Jag hittade ingen plats att sitta på och efter en stunds irrande gick jag in till gästservice och presenterade mitt dilemma. Tjejen vid disken var otroligt tillmötesgående och fixade en prima pumpningsplats till mig i avskildhet – i ett förråd för kvarglömda saker. Så satt jag där, bland högar av tröjor, tofflor, kepsar, solglasögon, termosar, väskor och andra persedlar och småskrattade för mig själv medan mjölken rann. Den verkar förresten flöda något ymnigare idag än igår. Det där med att blir mer glad och tillfreds kanske hjälpte ändå.


 
 
Ingen bild

namnsdagskommitén

23 augusti 2010 12:42

Grattis på namnsdagen Signe!

 
Ingen bild

Rebecka

23 augusti 2010 22:21

Det blir nog till att ta en dag i taget, lite till. Bara lite till! Att inte vara stressad hjälper definitivt amningen. Kanske du kan spela in Signes baby-ljud och lyssna på? Det brukar nypa till i brösten när man hör den lilla rösten. Grattis till era olika jubileum idag! Tänk vad många segrar ni har haft med Signe redan. KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards