Linas liv i limbo

Direktlänk till inlägg 20 juli 2010

Hopp i säng

Av Lina - 20 juli 2010 00:58

Idag är en stor dag för en liten människa. Idag har Signe lämnat kuvösens värme för att istället installera sig i en liten säng med tillhörande sänghimmel och tempererad vattenmadrass. Jag och Fredric fick bada vårt lilla barn och sedan ta på henne hennes första klädesplagg i livet; en vit body i storlek 40. Den var lite stor, men det gick bra när vi kavlade upp ärmarna ett par varv. På huvudet fick hon en liten virkad mössa och jag behöver kanske inte säga att hon var huuuuur söt som helst, men jag gör det ändå: Hon var huuuuur söt som helst!!!


Hon har tidigare fått extra syrgas i luften inne i kuvösen för att få hjälp att syresätta blodet. När hon nu ligger ute i den luft som vi andas så får hon syrgastillskottet genom en liten näsgrimma istället. Ni vet en sådan där slang som löper under näsan, har en pigg upp i vardera näsborre och finns i en sjukhus-tv-serie nära dig. Jag tror att alla som blir inlagda på Cityakuten får en sådan grimma. Om de inte intuberas förstår. Fast det gör nog förresten de flesta. ”I have to intubate. I cant’t see. Give me more light.” Och så intuberar den ursnygge läkaren fel och stoppar slangen ner i matstrupen istället och… Ja, ni har kanske sett avsnittet. Näsgrimman är hur som helst betydligt smidigare än den förra andningsmasken och låter nästan ingenting. Härligt!


Efter bostadsbytet för vår lilla dotter gick jag och Fredric ut och åt trerätters middag på lyxig restaurang. Alvin är på semester med sina morföräldrar (roligt att någon i familjen får åka på semester) så vi hade ingen att hasta hem till. Maten var ljuvlig god, omgivningen fantastiskt mysig, sällskapet utomordentligt trevligt och anledningen till middagen var så klart otroligt angenäm; vi är ett steg närmare hemfärd. Hoppet om en hel liten familj i hemmets lugna vrå lyser och spirar. Skål för det! (Vatten i glaset så klart, jag måste ju hem och pumpa.)

 
 
Ingen bild

Lisa

20 juli 2010 06:24

Åh nu kommer det glädjetårar Lina!! Värmesäng och allt! Härligt! Tittar på fotot vi har på två små skruttar i alldeles för stora "storlek 40 bodys" som inviger sin värmesäng. Jämför med de stora 2,5åriga, friska, helt vanliga killarna...helt otorligt men sant och det har ni framför er! Så skönt att höra att det går så bra för Signe! Kämpa på! Kram

 
Ingen bild

Gunilla

20 juli 2010 23:52

Oh, Lina! Vad glad och lycklig jag blir för er skull. Jag förstår att det måste vara en helt underbar känsla.
Massa kramar till er alla och extra många till er duktiga lilla flicka, Signe.

 
Ingen bild

Miriam

21 juli 2010 12:26

Lina! Jag är så glad för er skull. Har inte haft så mycket tid att följa bloggen härifrån, men nu när jag tittade in är jag så lättad att ni alla mår bra! Många kramar från Miriam, Pune, Indien!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 24 december 2013 22:38

En hälsning från den alltid så lyckade, svala bloggfamiljen med genomglada, vackra barn och ett grundmurat kärleksfullt föräldraförhållande.   ...................................   Ja.... och så en från familjen som inledde julen med magsj...

Av Lina - 15 december 2013 23:51

Förra veckan var vi inne på en second hand-butik. Jag såg en fin tomtedräkt som skulle kunna passa en snartsjuåring och frågade Alvin om han ville vara utklädd på lusse. Det ville han, men inte till tomte. Han ville vara lucia. Jag sa okej och slog f...

Av Lina - 15 december 2013 22:28


För er som läste om vårt löparinitiativ kopplat till Musikhjälpen 2013 och tyckte att det var en bra grej - så här gick det. Eller, sprang det snarare...     TACK alla ni som bidrog. Ni ger mig hopp om mänskligheten. ...

Av Lina - 15 december 2013 22:02

Lucka #12: Tre kilometers promenad. Lucka #13: Tjugo meter lussetåg. (Okej jag hann inte träna under en dag då jag var extra tidigt på jobbet för att fixa lussefirande, jobbade, åkte hem tidigt för att hinna hämta på dagis och skola, handla och pre...

Av Lina - 11 december 2013 23:09


http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/lonesome-runners?sent=success En mil. 44 varv. Hittills över 11 000 kr i bössan. Trött och nöjd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards