Linas liv i limbo

Alla inlägg den 16 juni 2010

Av Lina - 16 juni 2010 23:54

Himlen här pryds av en månskära. Tunn och spröd.

Skäran är ett foster. Ett litet barn med huvudet ner, kroppen böjd i båge och armarna tätt, tätt intill bålen.

Himlen är en livmoder. Tom på vatten efter dagar av tröstlöst regn.

Min kropp är ett universum. Ryms i Guds pupill.

Av Lina - 16 juni 2010 19:33

Idag är det sol! Både ute och inne känns det som. Man har tittat på lilla grynet med ultraljud idag och det såg bra ut. Det är fortfarande väldigt lite vatten där inne, men det var ju väntat med tanke på att jag läcker som ett såll. Det var hur som helst lika lite vatten idag som i fredags vilket, summa summarum, borde betyda att den lilla tillverkat lika mycket vatten som jag läckt ut. Slutsatsen man kan dra av att det tillverkas nytt fostervatten är i sin tur att moderkakan fungerar som den ska och ger barnet näring. Fostervatten är, för den som inte visste det, barnet eget kiss. Så tillräcklig näringstillförsel är därmed en förutsättning för att fostervatten ska produceras. Inkomster och utgifter…


Jag har fått vara ute i solen idag vilket resulterat i en lätt grisrosa ton på armar och bröst. Vackert. D-vitaminbrist är väl annars en överhängande risk för mig i år. Först en vinter i totalt mörker, sedan en vår OCH en sommar instängd på sjukhus. Det är ju som upplagt för engelska sjukan eller någon annan trevlig bristsjukdom. Jag läser på nätet på en sida som saluför kosttillskott att brist på d-vitamin kan leda till depression, svininfluensa, död, autism, hjärtinfarkt, blodproppar, värkproblem och graviditetskomplikationer. Det där sista har jag ju redan bockat av så vad som väntar mig är väl att jag deprimerad och värkande, lätt autistisk och svininfluerad, full med blodproppar får en hjärtinfarkt och faller död ner. Det säger jag bara: Släkt, vänner och bekanta. Det blir ni som står ytterst ansvariga för min onda bråda död enligt ovan om ni inte kommer hit för att transportera mig ut i solen. Här står rullstolarna på rad för att underlätta förflyttning, så det finns inga ursäkter. Kom, bara kom. (Tack förresten till dig Linda som kom hit idag. Det var härligt.)


Imorgon kommer mina pojkar till mig, både stor hunk och liten hunk. Jag pratade med min lilla pojke idag och sa att jag längtade efter honom. ”Ja mamma, men vi kommer snart” lovade han. Det låter bra det.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards